Sagsbehandling - Døvblinde
-
Det er Center for Psykiatri og Handicap, der ud fra en konkret, individuel vurdering tager stilling til, om du kan få bevilget en kontaktperson.
-
I forbindelse med din henvendelse tilbyder vi dig specialrådgivning.
-
En døvblindekonsulent fra Center for Døves døvblindekonsulentordning står for rådgivningen.
-
Døvblindekonsulenten er med til at vurdere, om du hører til målgruppen for en kontaktpersonordning.
-
Hvis du hører til målgruppen, hjælper konsulenten dig med at udforme en ansøgning til Afdeling for Psykiatri og Handicap.
-
Når ansøgningen er modtaget, indsamler sagsbehandleren de allerede kendte oplysninger i din sag.
-
Herefter kommer sagsbehandleren og døvblindekonsulenten på besøg hos dig.
-
På hjemmebesøget skal I tale om:
-
Dit funktionsniveau
-
Dine ønsker og behov i forhold til ordningens indhold og omfang
-
Proceduren for rekruttering af kontaktpersonen
-
Godkendelse og ansættelse af kontaktpersonen, herunder evt. bistand fra døvblindekonsulenten i rekrutteringsfasen.
-
-
Sagsbehandleren indhenter herefter supplerende oplysninger, fx lægelige oplysninger.
-
Sagsbehandleren træffer en afgørelse.
Sagsbehandlingsfrist
- Du kan se en oversigt over sagsbehandlingsfrister i boksen til højre.
-
Vi sender et brev til dig, hvis vores tidsfrist på 8 uger overskrides.
Hvis du får bevilget en kontaktperson
-
Sagsbehandleren tager stilling til, om timerne skal bevilges som faste ugentlige timer eller puljetimer.
-
Herefter ansættes kontaktpersonen eller kontaktpersonerne.
-
En administrativ medarbejder i Afdeling for Psykiatri og Handicap står for lønudbetalinger mv.
-
Sagsbehandleren gennemfører en årlig opfølgning på din bevilling.