BBR erhvervsejendomme
Ny og mere detaljeret registrering af erhvervsejendomme i BBR
- SKATs registrering af nye og mere detaljerede oplysninger i BBR om erhvervsejendomme berører ca. 250.000 ejere og administratorer i hele landet – de har tilsammen ca. 730.000 erhvervsbygninger.
- SKAT gennemfører indsamlingen af oplysninger i perioden november 2016 til udgangen af 2019.
- SKAT står for kontakten til ejere og administratorer i forbindelse med indsamlingen af de nye og mere detaljerede oplysninger om erhvervsejendomme. Ajourføringen af oplysninger i BBR sker herefter i kommunen, hvor erhvervsejendommene ligger. Når ajourføringen er gennemført får ejer eller administrator en opdateret BBR-meddelelse.
Har du fået brev fra SKAT vedr. registrering af erhvervsejendomme i BBR, kan du kontakte:
BBR Erhvervsservice i SKAT
Mandag kl. 9-17
Tirsdag - torsdag kl. 9-16
Fredag kl. 9-14
Tlf. 72 22 28 47.
BBR erhvervsservice
- For at hjælpe ejere og administratorer med registreringen af oplysninger om deres erhvervsejendomme, har SKAT etableret BBR Erhvervsservice, der hjælper til med registreringen.
- Er du ejer eller administrator af en eller flere erhvervsejendomme, skal du ikke selv foretage dig noget, før du får et brev fra BBR Erhvervsservice i SKAT eller får en ny BBR-meddelelse.
Hvad skal oplysningerne bruges til
- De oplysninger, der bliver registreret i BBR, kan blive brugt som en del af grundlaget for den fremtidige ejendomsvurdering af erhvervsejendomme.
BBR bruges i mange sammenhænge
- Oplysningerne i BBR bruges både af offentlige myndigheder, forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere, forsikringsselskaber og realkreditinstitutter.
- Ejere og administratorer af erhvervsejendomme bruger oplysningerne fra BBR i forbindelse med indgåelse af nye erhvervslejemål og salg af ejendomme.