Aktivitetstilbud til voksne med særlige behov

• Du kan søge om at benytte et af kommunes aktivitetstilbud eller regionens psykiatriske tilbud, hvis du har betydelige fysiske og/eller psykiske problemer.

• Du skal være udviklingshæmmet, sindslidende eller have en diagnose inden for autismespektret, og ikke kunne arbejde i beskyttet beskæftigelse.

• Du skal have behov for en varieret hverdag og et sted at opretholde dig.

• Der er mange forskellige muligheder for aktiviteter i et aktivitetstilbud fx gåture, køreture, film, musik, sang og dans, kreative sysler eller bare det at være sammen med andre mennesker.

• Tilbuddet er gratis.

• Vordingborg Kommune har seks aktivitetstilbud, som ligger i henholdsvis Askeby, Lundby, Præstø, Stege og Vordingborg.

• Du kan læse mere om tilbuddene nedenfor.

• I boksen "Læs mere" kan du se kommunens kvalitetsstandard og den lovgivning, der danner baggrund for en eventuel bevilling.

Hvordan søger du et aktivitetstilbud

• Du skal kontakte Center for Psykiatri og Handicap, hvis du er over 25 år

• Hvis du er mellem 18-25 år, skal du kontakte Ungecenteret.

• Du kan se kontaktoplysningerne i boksen til højre på denne side.

• Oversigten over sagsbehandlingsfrister kan du finde i boksen til højre.

A-huset i Præstø

A-huset i Præstø er et aktivitetstilbud for borgere med udviklingshæmning, som ligger i Præstø.

Elverhøjene

Elverhøjene er et aktivitetstilbud for borgere med udviklingshæmning, som ligger i Stege.

Landbruget Grønsalen

Landbruget Grønsalen er et socialpsykiatrisk aktivitetstilbud, som ligger i Askeby på Møn.

Møllehatten

Møllehatten er et aktivitetstilbud for borgere med udviklingshæmning, som ligger i Vordingborg.

Paletten

Paletten er et af aktivitetstilbud til voksne med autismespektrums forstyrrelser, som ligger i Vordingborg.

Stafetten

Stafetten er et aktivitetstilbud til voksne med autismespektrums forstyrrelser, som ligger i Næstved.

Centerterapien

Centerterapien i Region Sjælland er til psykiatrisk aktivitetstilbud, som ligger i Vordingborg.