Hvis du vil benytte et vejareal

• Hvis du ønsker at benytte et vejareal, f.eks. til at opstille en container, holde en vejfest eller oplagre materialer mv., skal du søge om tilladelse.
  • Fortove og rabatter er også en del af vejarealet.
  • Udeservering er også en del af vejarealet. Ønsker du at søge om tilladelse til udeservering, skal du søge via virk.dk - se hvordan og find link i vejledningen her.  Ansøgningen skal vedlægges en tegning/skitse af hvordan du ønsker at opsætte borde og stole. Eller du kan uploade et foto af din opstilling.
  • Hvis du skal bruge et vejareal til filmoptagelser - så læs vejledningen.
  • Gaderegulativ
  • Hvis du vil ansøge om en stadeplads, så skal du skrive til: vejmyndighed@vordingborg.dk

OBS!! På Arrangørguiden får du et samlet overblik over, hvad dit arrangement kræver af andre tilladelser.

Hvor skal du søge?

• Vordingborg Kommune: Hvis du vil benytte et vejareal på kommuneveje og private fællesveje i byerne.
  • Vejdirektoratet: Hvis du vil benytte et vejareal på en statsvej, så skal du kontakte vejdirektoratet.
  • Vejejeren/øvrige vejberettigede: Hvis du skal benytte et vejareal på private fællesveje i landzone.

Ansøg hos Vordingborg Kommune