Det flotte resultat skyldes flere ansatte til området og bedre tekniske løsninger, blandt andet indførelsen af sagsbehandlingsrobotter.
Sagsbehandlingstiderne varierer naturligvis afhængig af typen af sager, der kommer ind til behandling. Derfor er der også opstillet forskellige servicemål for forskellige typer af sager. Servicemålene varierer fra 40 dage for de enkle projekter til 60 dage for store byggerier.
I det seneste kvartal er servicemålene blevet opfyldt i gennemsnitligt godt 90% af sagerne.
- Det er et virkeligt godt resultat, vi har fået præsenteret, siger formand for Klima- og Teknikudvalget Anders J Andersen efter onsdagens møde i udvalget, hvor opgørelsen var på dagsordenen. Han fortsætter:
- Sidste år var vi lidt kede af tallene, for det er vigtigt, at vores borgere og virksomheder oplever, at de får en god og hurtig service. Så det glæder mig, at de ekstra ansatte og bedre IT-løsninger har båret frugt.
En ny praksis for at give bedre service er også indført. Sidste års tilfredshedsmåling viste nemlig, at ansøgerne især efterspurgte mere information om proces og forventet tidshorisont for netop deres egen sag.
- Vi har derfor indført, at ansøgerne bliver ringet op af deres byggesagsbehandler tidligt i forløbet, forklarer afdelingsleder Tetyana Larina og fortsætter:
- Så får de en mere personlig kontakt, og vi giver dem samtidig nærmere information om deres sag. Vi oplever helt klart, at det bliver taget godt imod.
Et andet servicetilbud er den årlige invitation til morgenmøde med byggebranchen, hvor der bliver faglige oplæg og mulighed for direkte dialog med blandt andet byggesagsafdelingen.
I år holdes mødet den 7. oktober i DGI-huset.