Spring til indhold

Ny app til indberetning af tips

Fra den 5. juli skal du bruge appen SmartTip, hvis du vil sende tips til Vordingborg Kommune.

Vordingborg Kommune lancerer mandag den 5. juli en ny app til dig, der vil være med til at indberette tips. Appen er tilgængelig i App Store og Google Play og ligger allerede nu klar til at tage i brug for Vordingborg Kommunes borgere. Appen hedder SmartTip og erstatter appen Giv et Tip, som lukkes ned mandag den 5. juli 2021.

- Vi er glade for, at vi nu kan give borgerne en ny app til indberetning af tips til kommunen. Vi håber rigtig mange vil give sig tid til at downloade den nye app, så vi på den måde kan hjælpe hinanden med at skabe 'Storbyens smukkeste forhave', siger Michael Larsen, Formand for Plan- og Teknikudvalget, og fortsætter:

- Vores borgere har været rigtig gode til at bruge den tidligere app-løsning. Det sætter vi stor pris på, da det er meget givende for os og ikke mindst en stor hjælp, når opmærksomme borgere indberetter til os i appen. Vi har valgt at overgå til en ny app-løsning, som giver os og borgerne nogle flere muligheder for at ramme plet, når de forskellige tip indberettes og skal udføres.

Den nye app-løsning leveres af firmaet Elbek & Vejrup, som også er det firma, der anvendes til andre funktioner i Afdelingen for Trafik og Ejendomme, som modtager, behandler og udfører de tips, der modtages via appløsningen. Det betyder, at systemerne nu ”taler sammen” og dermed gør det lettere for de medarbejdere, der skal håndtere de indkomne tips.

I SmartTip-appen kan man som noget nyt også se, om andre allerede har oprettet det samme tip som en selv.

- Der er flere smarte ting i den nye app, som skal gøre det lettere for borgerne at indberette tips. Der er kommet en ny opdeling af valgmulighederne, som vi i øvrigt vil holde et skarpt øje på, hvordan anvendes af brugerne. På den måde kan vi hele tiden tilpasse og udvikle løsningen, så den bliver så brugervenlig som mulig, siger Lise Thorsen, Chef for Afdelingen for Trafik og Ejendomme, og fortsætter:

- I den nye løsning beder vi borgerne om at oplyse deres mailadresse. Det gør vi, fordi vi gerne vil holde et højt informationsniveau til de venlige borgere, der hjælper os via SmartTip-appen. Som noget nyt vil man modtage en mail, når vi har modtaget tippet, og så vil man igen modtage information, når vi har udført opgaven. Det var der mange, der efterspurgte i den forhenværende løsning, så det er vi glade for vi nu kan tilbyde brugerne af appen.