Spring til indhold

Oprettelse af CVR-nr.

For at Vordingborg Kommune kan udbetale tilskud til en forening, skal foreningen have et CVR-nr. Dette opretter du på www.virk.dk. Det foregår nemt og hurtigt således:

  1.        Hav dit NEM-ID klar. (Det må gerne være en personlig NEM-ID)
  2.        Vælg "Lynservice".
  3.        Vælg "Frivillig forening".
  4.        Vælg "Start indberetning" og udfyld det, som du bliver bedt om.

Når du har afsluttet indberetningen, vil I få tilsendt jeres nye CVR-nr. pr. brev til den indberettede adresse på kontaktpersonen til foreningen.

Alle CVR-nr. skal fornyes en gang hvert tredje år, ellers lukkes det pågældende CVR-nr. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen sender en påmindelse til foreningens e-mailadresse, inden det lukkes.

Hvis foreningen skifter e-mailadresse, er det derfor vigtigt, at I husker at ændre den på dette link.

1. november 2013 blev det vedtaget, at alle foreninger med et CVR-nr. skal have en digital postkasse til sikker kommunikation fra det offentlige.

Her opretter du et CVR-nr. til din forening

TILKNYTNING AF NEMKONTO

Når I har modtaget jeres CVR-nr., skal I henvende jer i banken og bede om at få tilknyttet en Nem-Konto til det CVR-nr. der er oplyst i brevet.

Når I har fået tilknyttet en NemKonto til jeres CVR-nr., skal I give besked til Afdeling for Kultur- og Fritid og oplyse jeres CVR-nr.

Herefter kan udbetaling af tilskud sættes i gang.

OPRETTELSE AF DIGITAL POSTKASSE

1. november 2013 blev det besluttet, at alle foreninger med et CVR-nr. skal have en digital postkasse til sikker kommunikation fra det offentlige.

Her opretter du en digital postkasse til din forening

Husk på forhånd at beslutte, hvem der skal have besked på e-mail, når der kommer ny post.

Når I opretter postkassen, skal I angive mindst en og højst to e-mailadresser, som får besked, når der er ny post i postkassen. I skal altså beslutte, hvem der får ansvaret for at holde postkassen ajour og eventuelt fordele posten videre til andre i foreningen, som skal have den.