Spring til indhold

Gebyrpålagte opgaver

De gebyrpålagte opgaver i forbindelse med tilladelse er f.eks.:

  • vejledning
  • sagsoprettelse og journalisering
  • screening af ansøgningsmaterialet og konfliktsøgning i forhold til anden lovgivning (f.eks. lokalplaner og beskyttelseslinjer)
  • gennemgang af forhold i bygningsreglementet
  • telefonisk kontakt
  • eventuel brandteknisk behandling hos beredskabet
  • eventuel helhedsvurdering/dispensation efter bygningsreglementet
  • udarbejdelse af selve tilladelsen
  • registrering og opdatering af BBR.
  • ansøger trækker en ansøgning tilbage

Afgørelser efter anden lovgivning, f.eks. dispensationer fra lokalplaner eller landzonetilladelse, medregnes ikke i det gebyrpålagte tidsforbrug.

Den tid, der bruges efter udstedelse af tilladelse, er f.eks.:

  • registrering og journalisering af meddelelser om påbegyndelse og færdigmelding
  • opfølgning og eventuel påmindelse om opfyldelse af vilkår i byggetilladelsen
  • eventuelle ændringer i projektet som kræver fornyet tilladelse
  • færdigsyn og udstedelse af ibrugtagningstilladelse.