Kørselsgodtgørelse til egen læge og nærmeste speciallæge

Hvis du ikke kan blive godkendt til kørsel via lægeordningen, har du mulighed for at få kørselsgodtgørelse til egen læge og nærmeste speciallæge i følgende situationer:

• Hvis du er pensionist OG er i sygesikringsgruppe 1 OG hvis udgiften er over 48 kr. i alt tur/retur.
  • Hvis du IKKE er pensionist OG afstanden mellem din bopæl og nærmeste læge/speciallæge overstiger 50 km OG udgiften er over 113 kr. i alt tur/retur.

Kørselsgodtgørelse kan som udgangspunkt ydes med et beløb svarende til udgiften med det billigste offentlige transportmiddel til nærmeste læge/speciallæge, der kan varetage behandlingen.

Refusion kan kun udbetales mod aflevering af dokumentation fra lægen/speciallægen på dit besøg den pågældende dag.