Hvordan klager du til huslejenævnet og hvad koster det?

Hvordan klager du til huslejenævnet?

Du skal klage skriftligt til Huslejenævnet for Vordingborg Kommune. Klagen kan sendes pr. papirbrev eller i en mail. Hvis dokumenterne indeholder cpr.nr. eller andre personfølsomme oplysninger, bør de ikke sendes i en almindelig mail, men skal sendes i en sikker mail fra borger.dk.

Det skal tydeligt fremgå, hvad nævnet skal tage stilling til. Du skal sende klagen i en vedhæftet fil (ikke skrives direkte i mailen), og desuden være vedlagt nødvendige dokumenter – som minimum en kopi af indgået lejekontrakt.

Hvad koster det at klage til huslejenævnet?

Når du indsender en klage til Huslejenævnet koster det 357 kr. (2024) at klage. Behandlingen af klagen begynder først, når beløbet er modtaget. Indbetal gebyret til Vordingborg Kommunens konto i Nordea – konto nr. 2186 6878852700 og oplys navn på indbetaler og adressen på lejemålet, der klages over samt teksten gebyr til huslejenævnet. Du kan også indbetale gebyret i Borgerservice i Præstø, Stege eller Vordingborg.