Dit ansvar som lejer / beboer

Hvis der er tale om et angreb af skimmelsvamp, som alene er opstået på grund af forkert brug af boligen, f.eks. at du varmer for lidt op, lufter for lidt ud eller tørrer tøj inden døre, har du selv ansvaret for af fjerne skimmelsvampen.

Har du mistanke om, at skimmelsvampen skyldes fejl ved bygningskonstruktionen eller manglende vedligeholdelse fra udlejers side?

• Hvis du bor til leje i et boligselskab (almennyttig bolig), skal du henvende dig til ejendomsadministrationen.
    Hvis ejendomsadministrationen ikke reagerer på din henvendelse, eller du er uenig med dem om problemets løsning, kan du henvende dig til Beboerklagenævnet i Vordingborg Kommune.
  • Hvis du bor til leje i en lejlighed, en ejerlejlighed eller et hus, som er ejet at en privatperson eller et privat boligselskab, skal du henvende dig til udlejeren.
    Hvis udlejeren ikke reagerer på din henvendelse, eller du er uenig med udlejeren om problemets løsning, kan du henvende dig til Huslejenævnet i Vordingborg Kommune.