Handicapkørsel

Du kan blive kørt med MOVIA, hvis du opfylder særlige betingelser. Se nedenfor. En del af prisen er brugerbetalt.

For kørsel med flexhandicap skal du betale en årlig medlemsbetaling på 300 kr. Medlemsbetalingen dækker fra 1. januar til 31. december. Tilmeldes du senere på året, betaler du kun det der svarer til det antal måneder, der er tilbage af året.

Læs eventuelt nærmere her: MOVIA Flexhandicap (åbner i nyt vindue)

Hvordan bliver jeg godkendt til handicapkørsel?

Du kan blive visiteret til handicapkørsel, hvis

• Du har fået visiteret et gang-hjælpemiddel af kommunen
  • Eller din synsevne er på 10% eller derunder

Hvordan bliver du godkendt til handicapkørsel:

• Vil du ansøge om handicapkørsel, skal du kontakte Vordingborg Kommunes Kørselskontor på telefon 55 36 25 60 i telefontiden som er mandag-fredag kl. 7-12
  • Du vil få et ansøgningsskema tilsendt med spørgsmål om dit behov for kørsel. Skemaet skal returneres indenfor 3 uger.
  • Bliver du godkendt, sender vi besked til MOVIA, som varetager kørsel og betaling.
  • Du kan maksimalt blive tildelt 104 ture pr. år i Vordingborg Kommune.

Hvordan bestiller jeg handicapkørsel?

Du bestiller handicapkørsel på MOVIAs hjemmeside: Bestilling af flexhandicap på MOVIAs hjemmeside (åbner i nyt vindue)

Eller ved at ringe til MOVIA (Flextrafik) på telefonnummer 70 26 27 27. Telefonen er åben mandag-fredag kl. 7-18 og lørdag-søndag kl. 8-18.